saknad...

Efter hand som jag får iordning i lägenheten, kommer saknaden efter mina katter.Det är så tomt i huset (läs lägenheten). Ingen som möter mig i dörren när jag kommer hem, ingen som kryper ner under täcket för att det är kallt. Kallt,det har det varit -10 grader. Appropå kallt,jag satte ut mina sylt/marmeladburkar på balkongen tillsammans med mina sprit och vinflaskor. När jag flyttade in var det inte så kallt, så jag tänkte väl inte. Nej det gjorde jag inte!!! i morse behövde jag korgen som flaskorna stod i. Jag tittade en gång, en gång till! Vad är detta?? en flaska var alldeles skummig!! En flaska med musserande äppelcider köpt på Kiviks musteri, hade frusit!! Flaskan hade sprängts sönder, skummet var fryst, det liknade brandskum. Extra arbete med att ta in allt i köket för rengöring. Om jag bara hade tänkt mig för Äppelcider som är så gott,rakt ner i vasken!!! Får kanske börja tänka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0