nya bekymmer

Oh.vad det är jobbigt! När husaffären ar slutförd?,skall jag aldrig mera köpa ett hus !! Nej aldrig mera dessa bekymmer. Att man inte har lärt av sina misstag. Man glömmer och gör samma misstag om igen. Tänket fungerar inte lika bra när man har blivit pensionär. När jag var ung,då kunde jag planera och tänka rätt!!! Fast rent logiskt sett är jag för gammal för att göra fastighetsaffärer. Jag får inga lån,har för låg pension. Det har blivit kallt igen,fryser lite var natt. Om min husköpare ångrar sig och inte vill genomföra köpet av en eller annan anledning, då sitter jag riktigt i klistret! Jag försöker trösta mig själv:" Vad är det värsta som kan hända" ??? Jag vet inte? Att jag blir överkörd och dör eller blir handikappad?? Men då bli jag fri från alla bekymmer - omhändertagen. Idet här läget ter det sig kanske inte helt fel. Fast ärligt talat,det vill jag inte skall ske. Allting går att lösa!!! Men när man går här själv är det svårt att tänka klart. Som sagt," gårdagen är förbi,morgodagen har du inte sett,och i dag hjälper Herren. Ja, i dag har det väl gått så där -men jag räds ändå morgondagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0