katterna

Det har inte varit en bra dag i dag. Inatt har jag sovit illa.Varför? Jo,katterna har blivit avlivade, nio och tio år gamla. Att flytta med utekatter till en lägenhet inne i ett samhälle, nej. Det är inte lätt ,ej heller rätt mot djuren, hade det varit unga djur så.. Nu är det gjort. I morse var jag så ledsen, nu orkar jag inte mera. Bekymmer med lägenheten, en ordförande som inte gör sitt arbete. Att förhala mitt tillträde, vad vinner hon på det?? Bara bekymmer för mig. Är det konstigt att man rasar ihop?? Min dotter var med mig till vetrinären.Det har snöat natten till i dag, så det var glatt livat på vägen. När vi hade lämnat katterna,handlade vi lite mat . När kom hem tände vi måmga ljus. Delyste så vackert medan vi åt lite. Allt för att sorgen inte skulle vara så tung. Natten som nu kommer,hoppas att den inte blir så lång. Bara jag får sova,skall arbetet nog gå lättare i morgon. det är jobbigt med packningen, nu är det liksom mera definitivt att jag skall flytta. men jag saknar katterna alleredan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0