vinter

Nu har vi fått vinter.Och som vanligt kommer den "oväntat" som om vi inte får vinter varje år!!!Jag har köpt ett par vinterstövlar!Det har jag inte haft på många år.Liksom inte behövt,det har inte varit så mycket snö på flera år.Men nu är det lättare att gå ut när man har bra på fötterna.Skottade parkeringsplatsen i går.Det gick som en dans!Snön var så lätt att föra undan.Men till vilken nytta?Det tog inte många timmar förrän det var fullt med snö igen!Men nu får det vara tills imorgon,med att skotta!!Idag är det julskyltning.Ungarna tycker säkert att det är roligt med snön.Alla drömmer vi om en vit jul.men vi vill inte ha allt besvär som följer med den.Snön så klart.Idag har jag mycket att göra.Plocka fram adventsljusstakarna,adventsstjärnan.Lägga på nya dukar och pynta lite.Även om det bara är jag och katterna,men de kanske uppskattar att jag gör fint?De tycker i allafall om när jag lägger rent tyg på pallen o stolen som de ligger på."Kaffetåren" den bästa tåren som finns,tror att jag får ha lite.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0