kallt

Riktig vargavinter har vi fått.Inte på många år har vi haft så kallt så tidigt.När jag var barn var det riktiga vintrar,man åkte spark på gatan.På den tiden salta och sanda man inte så som man gör nu.När jag berättar för min dotterson om vintrarna när jag var barn blir han irriterad,som tonåringar brukar bli,"och så hade ni mera snö".Fast det har jämnat ut sig nu.Idag var jag tvungen att köra till affären.Skrapa bilrutorna var inte så svårt.Men isen på luftintaget var svår att få bort.Varmt vatten brukar hjälpa,men icke.Hackade lite men sen fick jag köra ändå.Snön som låg på biltaket yrde efter bilen när jag körde.När jag parkerade utanför affäre kunde jag inte låsa bilen.Låsen var frusna.Handlade,så skulle jag lägga in det i bilen,bakluckan satt hårt åt ,men till sistgick det att öppna.Dörren till baksätet gick bra att öppna men svårare att stänga!!Vad göra?Fick nästan panik stå på en parkering 1,5 mil hemmifrån och inte kunna stänga dörren?Hittade en bit snöre i bagaget,tänkte att jag får binda dörren i stolen så att jag kan köra hem.Men när jag tryckte på handtaget och pillade lite med låset gick det att stänga dörren men inte att låsa.Jag blev så lättad att jag fortsatte att handla i en annan affär.Men bilen stod ju olåst det var lite nervöst.Men någon måste hålla sin hand över mig eller hade jag tur,att inget hände?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0