husvisning

att sälja hus kan vara jobbigt..Det är påfrestande när besökarna kommer med sina "dumma"frågor,isynnerhet de medföljande "tittarna".Om man vill köpa ett gammalt,jag menar riktigt gammalt,100 år eller så,kan man då förvänta sig att huset är i samma skick som nytt???? I synnerhet som priset är lågt?? man undrar!!De vill ha ett hus i toppskick för en liten peng.Ibland ångrar jag att jag lagt ut huset till försäljning.Men bra sak är, att här är städat och upprymt överallt..Jag är inte så glad för att städa.Lägger allt i bunkar på skrivbordet,matbordet,strykbrädan ej att glömma bort.Så när jag skall ha främmande får jag "röja".Nu skulle jag kunna ha främmande,städat och fint som här är nu,men det har jag inte tid med eftersom jag måste stå redo att visa huset när mäklaren ringer!!Livet som pensionär är inte alltid så lätt eller enkelt.Allting tar dubbelt så lång tid,och blir oftast hälften så bra!Men mina katter är ovetande om mina vedermödor.Men när brasan brinner i spisen och dammsugaren bortställd och jag sitter framför tv-en,då är vi alla lyckliga..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0