vardag

Nu är julen över för i år.Nyårshelgen i sikte.Fast som pensionär är dagarna rätt ens.Det man ser är skillnaden i tv-programmen.Ett pensionärsliv kan vara rättså trist,faktiskt.Man måste ha något att fylla dagarna med.När man lämnar sitt hus för lägenhet,ändras mycket.Tänk,all den tid som blir över!!!Inget trädgårdsarbete,ingen vedhuggning,snöskottning,att ta in posten blir enklare.Det blir att handarbeta,läsa,kanske börja i studiecirkel och gå med i pensionärsförening.Fast jag har blivit omvald,en ny mandatperiod,som nämndeman vid förvaltningsrätten.Även om jag flyttar till en ny kommun,vi väljes av regionen,så det påverkas inte som tur är.Nu får jag sätta mig vid väven,går allt bra kan den bli färdig i dag,vädret är mildare nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0