söndag

Nu är det en ny vecka.Tiden går så fort.Snurrar jorden fortare,vad är det som gör att tiden går så fort nu?När jag var barn gick tiden så sakta,så sakta.Julen nalkas med stormsteg!Pratade med min yngsta dotter i dag;"kommer ni till jul"?Det är länge sen de var hos mig.Men de tycker det är skönt att vara hemma till jul.Lite trist för mig,men det hjälper inte att tjata eller be,det blir bara olustigt.Den yngste sonen kommer hem till mor på julafton det är jag glad för.I onsdags var det avtackning för avgående nämndsledamöter och personal som slutat med pension.Vi fick fin supe,3 rätter.Kaffe med fin choklad.Presenter fick vi också.Min present skall jag spara och öppna på julafton.Nu blir det tomt i almenackan nästkommande år.Lite vemodigt,kanske men samtidigt skönt att slippa fara iväg på möten,nu kan man stanna hemma om man inte vill gå,ibland är det bra på TV som man inte vill missa.Får kanske skaffa en ny hobby,tiden blir lång annars.Men,gick inte tiden för fort????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0