på gång

Nu är huset sålt!!Så var det bekymmret över.Men det kommer nya,hela tiden.Det största är mina katter.Hur ska man kunna flytta en katt som är van att komma och gå fritt??Två katter,det ger dubbelt upp.Ett råd efterlyses!!!Kan någon hjälpa?? En ny lägenhet har jag fått nu.Köpet skall skrivas i veckan.Det skall bli skönt när det är över.Mycket arbete har jag nu framför mig.Kan bara hoppas att mina barn håller sina löften om att hjälpa till.Katterna är oroliga.Vaktar mig hela tiden,de känner att något är på gång.Ibland pratar jag med dem,men vet inte om de förstår vad jag säger.Mitt ena barnbarn säger att de förstår.Men jag vet inte vad jag skall tro.Nu är det snart jul.Då har man alltid många förberedelser,men nu inför flytten är det ännu värre.Den 1/2 skall huset överlämnas,tomt och välstädat. I trädgården är det mycket snö och sakerna som är kvar där ute är nu fastfrusna,ja flytta på vintern är inte att rekommendera.Så klart skulle jag inte gått med på att flytta med så kort varsel! Men det har gått trögt med försäljningen,räntorna är på väg upp och allt annat blir dyrare,så det är inte så lätt att veta hur känge man kan våga vänta.Att vara optimist är en bra egenskap det gör livet lite lättare att leva,men att vara tidsoptimist är inte bra det får jag erfara nu.Men hoppas att det går bra...Lite kaffe tror jag blir till lite tröst nu!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0