jul

Nu har vi jul,men inte i mitt hus!Står mitt flytten.Så mycket att göra var skall jag börja??Tusen,åter tusen saker som skall sorteras och packas ner.Tänk om man bara kunde åka bort och komma hem till ett färdigt hus...Om man har gott om pengar kunde det göras.Fick en skraplott i julklapp,men inte var där någon vinst inte!Sån tur har man inte.Det är bara till att kämpa på.Fast man ska inte klaga,att vara frisk är nog den största vinsten man kan få.Mattan som sitter i vävstolen skall vävas färdig.Det är inte mer än ca.en halv meter kvar innan jag kan klippa ner väven.I uterummet där väven står uppställd är det fem minusgrader,så det bär emot att sitta och väva där nu.Min syster och min dotter kom med förslaget-"ta på dig kappan,mössa och vantar!"Du kan sitta en timma i taget.Att väva med vantar på har jag inte gjort förut.Låter inte roligt precis.Men skall kylan hålla på blir jag nog tvungen att försöka.I morgon får jag bruka allvar.I dag var jag på julotta,fick åka med bekanta som är med i kören.Blev hämtad kvart i sex.Efteråt var det julfrukost i församlingshemmet.Detta är en mycket trevlig tradition.Fast nu i kväll känns det att man har varit uppe innan tuppen gol,så,god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0