flytt

Nu händer det saker igen,precis när man har kopplat av.Mäklaren ringde och medelade att en pot.köpare ville ha en besiktning av huset Kvinnan vill ha tillträde fort.Men,hallå!Det är snart jul!!Hur ska jag hinna flytta före jul?Mina barn ställer inte upp så nära jul.Ensam klarar jag inte en flytt.Flyttfirma?Magasinering?Skall det inte beställas i god tid?Nej det får vänta tills efter helgen.Det får gå som det vill med affären.Jag sitter långt ifrån sjön.Som man säger"ingen ko på isen så länge rumpan är på lann".Förresten är hon inte rätt köpare för mitt hus enligt min följeslagare.Och honom får jag väl lita på.I kväll skalljag gå på "bönemöte".Det är så lungt,man behöver Guds ord lite då och då.Folk är så stressade i dag,har inte tid för lite eftertanke.Vart är mänskligheten på väg?Ju mera folk har ju mer vill de ha.Är livet en tävling?De som har mest när de dör vinner?Man skall ta vara på det man har och glädja sig åt att vi har fred i vårt land.Frågan är om vi inte har det för bra?Ingen kamp för brödfödan.Nej,nu får jag avsluta för i dag innan jag blir upprörd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0